Wednesday, January 5, 2011

miss the old us...

rasa cam dh lama lak kitorg x lepak2... padahal bukan lama sgt pun.. bbrp minggu lepas baru jer jumpa kot... tapi maybe rasa cam dh lama x jumpa sbb selalunya kitorg rajin kuar... lebih2 lagi dgn si edna... kalau sblm2 ni... rasa cam tiap2 mlm kuar dgn dia... kalaulah edna ni lelaki.. dh cm dating plak... ;p

abes nak wat camna... masing2 sibuk dgn kehidupan masing2... dlm ramai2 ni... paling susah sekali nak dating dgn yebeng... tapi semua terpaksa akur... kami faham situasi yebeng skrg kot... sbb tulah dia susah nak join kitorg... si shindong a.k.a tokwan pulak... dh lama lesap ke ipoh... tempat tumpah air liur basi dia... dgr khabar sekarang dh jadi busynessman berjaya... busy memanjang... sampai calling2 pun dh x nak nih... wpun... ari2 kot call edna tu boleh jer.. sentap seketika... huhh!!

aku pulak... sgt mencuba mencari ruang utk diri sendiri dan yg lain2.. kadang2 boleh jer redah wpun... tapi busy tetap busy.. lebih2 lagi skrg dah diberikan tugas dan tanggungjawab yang lebih bnyk... almaklumlah.. x brp nak perform tahun lepas... sume gara2 benda2 bodoh yg aku pegi layannn tu... so tahun ni... demi nak membalas sume kesilapan aku... tahun ni kena bagi all out utk jabatan... untung2 naik pangkat,,, kuik3... huk3...

tapi sbnrnya... kami x pernah lupa kot satu sama lain.. teknologi penghubung wajib.. walau camna pun... update tetap update.. kuik3.. sib baikla ada laman sosial FB dan twitter... waaahhh cam promote plak... dptla jugak berhubung dgn semah, shindong dan tyra secara virtual wpun kitorg asyik sembang pasal hal k-pop... ahhh.... layannn jerrr... kesah ker? tapi yg paling susah nak cari secara virtual... saper lagi kalau bukan yebeng.. nk x nak.. kenalah guna khidmat maxis atau celcom... atau... telekom...

tapi dlm ramai2 ni... yebeng jugakla yg paling susah nak kesan.. almaklumlah lebih busy dari biasa... PM pun x sebusy cam si yebeng ni kot... sesuai la dgn gelaran YB yg diberi.. kuik3... tapi... yg heran tu... kalau tetiber dtg pe-el dia nak tgk wayang... pandai plak cari masa... wah3... pastu demand lak tu.. nk tgk movie yg dia pilih jer... aku??? layannnnnn jer la.... wpun yg lain2 ni sume ala2 cam x puas hati... wahahahaha!!! aku kata..."kesian kat yebeng.. dia penat buat bajet.. buat cukai... sekali sekala dia nak release tension kita layan jerla pilihan dia" dan kemudian yg lain2 sume akan berbunyi begini... ahhhhhhhhhhh!!!!!!! skrg saper yg tension??? lps tgk wayang... yebeng release tension... kitorg plak yg tension sbb bengang bila tgk yebeng tido time wayang yg dia choose sendiri... masyaaaaaarakat.... itulah yebeng seadanya...

walau apa pun yg dh bnyk berlaku antara kitorg... walau bnyk kisah yg dh tercoret... walau perselisihan faham atau keraguan atau syak wasangka yg pernah wujud antara kitorg... hanya satu yg aku faham.... kitorg tetap akan jadi 'kawan baik'... selama mana?? wallahualam...hanya Allah yg maha mengetahui... tapi satu doa aku... biarlah tuhan panjangkan umur persahabatan kami... kalau boleh sampai masing2 dh tua dh berumahtangga dh berkeluarga dan sampai ke akhir hayat... amin.... seannoying mana pun kami antara satu sama lain... tapi aku rasa nilai mempunyai kawan seperti diorg ni adalah lebih tinggi drp ke'annoying'an tu... hahhh... menangis dewan bahasa tgk perkataan aku ni... hahaha.. annoying2 tu perkara biasa... layan jerrr... setakat annoying sikit2 tu... dh immune dah... wahahahahah!!!

2010 lah yg bnyk meninggalkan kenangan pahit dan manis.. dan bnyk mematangkan aku sedikit demi sedikit.. mengenal dunia luar... hakikat dunia sebenar.. susah senang berkawan, pembelotan dan segala2nya menguji kekukuhan persahabatan kitorg... ada bnyk penyesalan dlm tahun 2010 yg aku akan jadikan pengajaran dlm hidup aku selama2nya... soal kepercayaan... tanggungjawab terhadap tugas hakiki dan soal keikhlasan... namun bnyk mana penyesalan 2010 tu... sebanyak itu jugalah aku bersyukur kerana tuhan gantikan penyesalan itu dgn kegembiraan bila mengenali sahabat2 mcm yebeng, edna, tokwan dan tyra... satu2nya sahabat yg mengajar aku kehidupan sosial.. dlm bahasa omputihnya kehidupan malam... kah3... mcm jahat plak bunyinyer... xde pun... dorg x penah ajar pun benda2 pelik... sebaliknya... bnyk benda yg baik aku belajar drp dorg tentang soal kehidupan...

dan aku juga bersyukur ditemukan dgn adik2 comel dan cute yg bnyk membantu aku satu ketika dulu... yg tetap melayan aku seperti biasa walaupun aku sudah tidak ada kepentingan dlm mana2 organisasi lagi... kalau nak berkawan x perlu memilih... dan x perlu nak double standard... kt, adila, yani, ieien, deqsue, nora, ajoy... berkawan dgn korg mmg best kot... kalau jumpa x gelak sampai guling2 x sah... best kalau buli budak2 ni... terutamanya kt dgn adila... ajoy.. wpun baru kenal tapi aku rasa hang out dgn dia x bosan... nora tetap dgn ayat2 laser dia... at least xde pun antara dorg ni yg KILLING THE FUN... walhal... lebih matang drp sesetengah org yg merasakan dia terlebih matang... setakat umur pada angka jer yg besar tapi akal masih cetek... buat per? dlm hidup ni kena balance... kalau nak serius sepanjang masa... baik gi duk hutan jer... x payah hidup di kalangan 'orang'... x penah dgr ke quote ni?? "laughter the best medicine???" patutlah asyik pressure memanjang... silap2 x lama lagi kena antar wad gila... kerut kat muka pun makin bnyk aku tgk... hurmmmmmmmm....

terima kash juga Allah kerana mempertemukan aku dgn kawan2 baru yg aku kenal secara x sengaja di Brunei... dpt tambah kenalan baru... atok a.k.a jimmeh wpun aku dh kenal dari awal.. tapi x penah kenal secara dekat... bila dh kenal.. haaaa hambek ko... sekepala ghupenyerr... begitu jugak dgn buur, ayah pin, brazil dan imam poyos... sumenyer tuhan temukan dalam satu insiden yg sbnrnya agak pahit... tapi itulah org kata hikmah Allah.. dlm pahit2 tu... akan ada manisnya.. syukur dpt kenal korg sume.. syukur syukur syukur... sbb bnyk kegembiraan yg aku perolehi drp Allah utk menutup penyesalan tu...

azam tahun 2011!!! nak build up semula kerjaya aku... nak terus kukuhkan persahabatn kitorg... dan nak mendekatkan lagi diri aku dengan yg maha Esa... rasa sblm2 ni dh mcm makin jauh pulak... maybe ini masanya utk aku dekatkan diri padaNya... insyaAllah... hope for the best... no more 'MOON'!!! no more okay!!!!! actually aku benci kot nama tu... call me bahyah ok... bahyah.... kui3... Qairul Bahyah Abd Rahman akan kembali dgn semangat yg lebih jitu... waaaaahhh gitewwww... ;p

p/s: lps ni saper panggil aku moon... aku zasssssssssss sorg2!!! ;p (peraturan ini hanya tertakluk kepada yg faham sajer... ahahahahaha!!!)

12 comments:

  1. haiii cik bahyah!~ kuikuikuikui!!!

    ReplyDelete
  2. ala..cik bahyahh.i miss la nnt nk pangil u moon..kekekeke...
    :):)
    kak yah...oke??? hahha

    ReplyDelete
  3. wahahahaha!!! k.yah pun k.yah la... belasah jer... haiiipppp!!!

    ReplyDelete
  4. amboihhh ko bahyahhhhhhhhh...sempat mengata aku nih..luahan hati ko ke termasuk semah, tyra & md nuar??? hahahah ni ha maklum balas dr den plak:-

    (A) memang agak tak terurus jap masa berlibur dgn masa kerja aku..ko nak marah ko marah la pada mereka yang mengilhamkan Pelan Transformasi Ekonomi (ETP), NKEA LAB, PEMUDAH dan MIDA..hampir setiap hari meeting maso den byk abeh kt jalan raya..

    (B)Wat pe nye nak cari aku kat alam virtual..itu hanya 'topeng'..direct kol ler paling afdal..dengar kot sore aku yang 'merdu' tu..wakkaka..

    (C) ala wayang tu nak wat camne..tgk dah malam..penat otak keje xabeh laei...harus jugak ler aku tertido..heheh..ello harus lah ada masa..aku cabut lari kot...giler nak gitau boss camni "boss,sya balik awal yer?? nak tgk wayang" harus dan2 tu aku dapat kes baru...dah penah kena nyahhhhhh...sentap mak!!!! Naseb baek dia belanja aku makan malam pehtu..hehehe sebab tu lah aku sayang korang...memahamiiiii...wakakakka..iyer lah pehni aku ikot lah pilihan hati korg lakkkk..

    (D)Aku akan try seimbangkan balik la masa2 aku dgn korang..hari minggu depends jugak lah..now mak aku stay kat kg, so kenkadang balik kg..sometimes direct jek ulang alik dr kg ke opis...hehehe..so penattt..tu yang payah sket aku nak kuar..

    Sehubungan itu, aku menyusun sepuluh jari minta maaf sesangat coz dah lama tak berhua-hua dgn korg..aku pon ghindu gak..sakit heh fikiran duk mengadap orang2 dan perkara2 yang serius..bak kata ko laughter is the best medicine..ada masa kita berhua-hua bukan bermaksud kita buat benda bodoh..cuma menikmati erti kehidupan yg sebenar..and lagi satu iyer lahhhh pehni aku ikot ler taste a.k.a pilihan citer wayang korg lakkk...hahah dgn syarat jgn lah citer leweh2...membuta jugak aku dalam wayang tu!!! heheheheh

    ReplyDelete
  5. sori ler yerrrr terpanjang lak komen...kuikuikui

    ReplyDelete
  6. wahahahahaha!!! terkejut aku yebeng komen... hahahah... mmg luahan hati khas utk ko... dhla ayah nk jumpa... aku dh rasa cam balik kehidupan aku yg dulu dh... membosankan duduk terperap dlm bilik ari2...

    papepun... kitorg pahamla yebeng... aku pun bekerja dan kadang2 kerja tu memakan kehidupan sosial aku... so haruslah aku faham... kalau dlm bulan ni or bulan dpn kita x leh nak berhuhahuha secara dasyat.. aku sabar menanti bulan 3 ni... harap2 dgn ke brunei kita dpt kembali cam dulu... ;)

    p/s: yebeng.. jom tgk konsert suju.......

    ReplyDelete
  7. terbaek ajak yebeng tengok konsert SUJU!~ hahahahahahahaha!!!~

    ReplyDelete
  8. hahahahaha!!! wajib ajak dia kalau nk suh dia tgk bonamana..... jom!! kita kena rabcang plan hasutan dari skrg... ;p

    ReplyDelete
  9. SUJU??? heheh ok jek..asalkan diorg nyanyi 2 lagu yg aku suka tu..muahahaha.. walaupon aku langsung xdpt cam diorg..tp 2 lagu mmg terbaek..heheheh

    ReplyDelete