Friday, July 2, 2010

belasah jer...

Pernah x kadang2 korg keliru dgn perasaan korg... korg keliru dgn niat dan keliru dgn hala tuju.... kadang2 aku rasa pelik pada diri sendiri... cuba utk ingatkan supaya tidak bersikap seperti org lain... tapi itulah hakikat manusia... akan ada sesetengah perasaan yg x diingini itu wujud... sbb tulah aku kata... jgn tipulah kalau ada yg kata dia x merasakan seperti itu juga....

jgn mudah menuding jari... jgn kelirukan org... berkali2 aku cuba ingatkan diri aku... aku bukan mahu jadi sempurna... kerana hakikatnya aku tau xde manusia dlm dunia ni akan jadi sempurna... tapi seriuslah... aku keliru sekarang... aku yg mana satu ni??? aku pun x nak rasa mcm ni... tapi aku manusia biasa... mahu atau x mahu ia akan dtg jugak... kenapa??? aku tau itu bukan perkara baik... maafkan aku kalau itu ada terlintas seketika di fikiran... tambahan dgn mr. syaitan yg menokok nambah keinginan tu... so mahu atau tidak... rasa dan perasaan itu akan timbul jugak...

tolong jgn salahkan aku... tolong jgn pandang sinis aku... dan tolong jgn bertanggapan salah terhadap aku... sekali lagi aku berlata aku manusia biasa... perasaan itu muncul secara tiba2... namun begitu, selagi aku masih waras, masih boleh menggunakan akal fikiran dan masih boleh menimbang kebaikan dan keburukan... akan aku buang segala rencana jahat yg melanda diri aku... hanya tuhan yg mengerti... hanya tuhan yg tahu dan hanya tuhan yg boleh membantu aku.... amin..

No comments:

Post a Comment