Tuesday, March 30, 2010

keje giler utk aku...



tanggal 28 Mac 2010... sekali lagi satu pembaharuan dlm hidup aku apabila aku tergoda dgn kata2 dan cabaran drp mereka2 yg mmg suka membuatkan hidup aku tak aman.... (ahahahahaha!!!! mmg pun...)
perancangan utk ke bukit broga disertai dgn satu perjanjian yg akhirnya x dpt ditunaikan bukan kerana aku x berjaya melaksanakannya tapi kerana aku x sempat nak melaksanakannya... chewahhh!!!! apa2 pun... aku sendiri x percaya dgn apa yg aku dh lakukan dan buat...
daripada awal lagi aku dh kata pada diri aku yg aku boleh buat... sbb aku rasa aku dh penah naik kot... tp mungkin sbb aku mmg pun dh lama x daki mendaki dan agak berat nak naik sbb tulah aku tetiber give up suku jalan.... melihatkan semangat kawan2 yg lain dan melihatkan kegigihan insan2 lain yg dtg... aku tertanya2... apa yg best sgt sampai dorg sanggup panjat bukit tu??? x penat ker??? xde org yg rasa give up mcm aku...???
ketika itulah aku rasa sesuatu berbisik dlm diri aku... "kalau org lain boleh buat kenapa aku x boleh buat...??" walaupun rakan2 lain dh jauh ke depan dan dh sampai pun ke puncak bukit katanyer.... di tambah pulak dgn panggilan2 telefon yg menyengalkan dan membuatkan aku rasa bosan duk sorg2 kat bwh tu.... akhirnya aku gagahkan kaki melangkah dan penuh yakin lagi apabila hari sudah semakin cerah dan jalan lebih jelas kelihatan....
melangkah menaiki bukit setapak demi setapak seorg diri... tatkala sume org laju melangkah dan dh ramai yg dh naik... so mmg masa tu aku sorg2 jer mendaki bukit tu.... dlm hati... tawakal... kalau jatuh tergolek... sedar... bangun sendiri... kalau x sedar... harap2 saper yg jumpa aku terlentang tu... angkutlah aku ke hospital terdekat yer.... tapi akhirnya alhamdulillah... walaupun bnyk perhentian yg aku singgahi... aku kuatkan semangat dan aku ckp dgn sendiri yg aku boleh buat...
satu pencapaian dlm hidup aku yg aku sendiri x penah terfikir aku boleh capai... aku bukan main2 atau nak berbangga... tapi aku tahu kondisi badan aku sendiri dan aku tau aku seorg yg mudah putus asa... tapi aku sendiri masih tertanya2 drp mana aku dpt kekuatan utk teruskan... cuma aku sedikit terkilan sbb aku x sempat naik puncak kedua.... hanya mampu menakluk puncak pertama.... apa2pun thanks tu rakan2 yg sbnrnya sedikit sbnyk memberikan aku suntikan smgt w/pun ada la 2 3 org tu suka2 perli2 aku kan... saja nk downkan aku kan... eleh.... ada chel kesah... chel berjaya sampai okay wpun matahari dh tegak sekalipun... huhh!!!!! :p
alhamdulillah... sekali lagi memori indah tercipta dlm hidup aku....

Monday, March 15, 2010

Pulau Coklat...




Langkawi.... dah semestinya terkenal dgn kecoklatannya yg melampau... ahaks!!! hujung minggu yg lalu... aku dan sepupu ksygnku serta tyra berjimba2 di sana.... sbnrnya nak menghadiri kenduri kawin intan yg jugak salah seorg nubies... di sanalah aku mententeramkan jiwa yg lara... dgn harapan dpt melupakan segala keserabutan utk sementara waktu... namun begitu... betapa kuat aku cuba... semakin kuat ia dtg....
lepas berjimba2 x tentu hala sambil menghabiskan duit membeli coklat coklatan... maka kami pun berjalan2 di sekitar Dataran Lang.... dan x disangka2 ketika itu juga kami diikuti oleh seorg stalker yg terkenal dgn nama izwan pulus... hahahaha... aku panggil dia izwan mulus.... atau nama sebenarnya dlm fb... sultan fernando... baekkkk punya stalking kitorg ekkkk.... last2 terkantoi jugak... anyway... enjoy lepak ngan ko lah!!
maka... selepas berjimba2 selama 2 hari 2 malam... aku dan diriku serta mereka2 yg terlibat pun pulanglah ke kl dgn amannya.... maka bila balik... beg aku dh pun beranak satu.... pegi satu beg... balik dua beg... dan yg lebih memeranjatkan apabila aku melihat hasil kautan coklat2an yg aku bawa balik... kui3.... gemuk coklat la sume family aku lps ni... lps ni nak gi mana pulak ekkkk???? hurrrmmmmm.....


Friday, March 12, 2010

It's over........


maybe aku juga ada silap dlm hal ni... x pandai menjaga hati dan perasaan org lain sampai dia terasa.... dan mungkin juga ini isyarat drp tuhan bahawa mmg bukan itu takdir kami... apa yg bermula itu pun dh salah dan apa yg beterusan juga salah... jadi ini mungkin takdir yg telah tertulis.... sblm ia berterusan menjadi lebih salah... lebih baik ianya diakhirkan...

aku x pernah pun terfikir yg aku akan lalui jalan ini.... apa yg aku rasa org x tau... mungkin yg pernah laluinya akan faham apa yg aku alami.... utk membuang perasaan sayang dlm masa yg singkat mungkin agak sukar... tapi ini bukan kali yg pertama...

jalan yg aku pilih selama ni pun adalah pilihan aku sendiri... tiada paksaan... so... kalau dh x boleh terima pilihan aku.... apa guna untuk teruskan???? drp berlanjutan menyakitkan hati dan disakiti... lebih baik letak noktah di sini.... jgn minta aku memilih... dan jgn tanya aku siapa atau apa yg lebih baik... ini baru cubaan ringan... akan ada cubaan berat di hadapan... kalau yg ini pun x boleh terima... maka baiklah ianya diakhirkan segera...

apapun.... hanya maaf yg boleh diminta.... terima kasih atas segala kegembiraan yg diberi... maaf kerana telah menyakitkan hati secara sengaja atau x sengaja... maaf kerana telah membiarkan segala 'gurauan' ini 'dilihat' dan 'dibaca'.... segala yg telah dijelaskan... itulah kebenaran... tiada langsung kata2 bohong dlm setiap penjelasan itu... namun begitu... kalau berat penerimaannya.... x perlulah dilanjutkan lagi...

dan kepada org yg menyumbang kepada keadaan ini... terima kasih juga diucapkan... w/pun pada asalnya aku x mahu langsung menyalahkan sesiapa bila situasi ni berlaku.... tapi hati aku dh benar2 terluka.... maybe dh xkan ada ruang lagi... lebih2 lagi bila aku secara sedar atau x sedar membela 'org' ni lebih drp membela diri sendiri.... so sad.... so sad bila membaca benda2 yg x perlu.... melihat benda2 yg x perlu dan mengetahui benda2 yg x perlu... sedangkan org tu patut sedar semua ni berlaku disebabkan kedegilan dia.... tapi x perla.... bak kata seseorg.... berkawan dgn kanak2 ribena... maka kita yg matang terpaksa mengalah.... menangislah... buatlah apa pun.... yg telah berlaku xkan berputar kembali.... terima kasih kerana telah mengulang sejarah..... mungkin sejarah tu bukan aku... tapi org lain... terima kasih banyak2....

dan ucapan maaf juga kepada org yang mahu x mahu terlibat dlm perkara ni... ikhlas dari hati saya x menyalahkan awak.... kita sama2 mangsa keadaan.... dan saya tahu awak pun malu.... ada stgh org yg x faham keadaan org lain dan merasakan itu satu jenaka dan lawak bagi dia.... dia merasakan segala dlm hidup ni sesuatu yg x serius.... dan dia merasakan perkara2 seperti itu sesuatu yg kecil dan bukan sesuatu yg berat dan boleh mengguris perasaan org lain.... well... seperti kata2 yg dia war2kan baru2 ni.... skrg aku dah BEBAS... puas hati??????

terima kasih to 'somebody' yg banyak bagi aku nasihat dan kata2 semangat.... ko tahu aku pun tahu... sbb ko lebih dulu yg merasa... betul kata ko.... aku xkan lari drp 'badi' ni.... ucapan utk diri aku.... WELCOME TO HELL.... ini jalan yg aku pilih... maknanya aku kena lalui jugak jalan ni....

so.... it's over now!!

Thursday, March 11, 2010

KESEMPITAN RASA


adakalanya kita x pernah menilai sejauh mana hati dan perasaan berfungsi.... kadang2 satu gurauan boleh membawa kita terjerumus lebih kepada gurauan.... yang bersifat negatif dan mendatang kan satu bencana....
aku tahu aku pun x sempurna... aku jugak pernah bergurau berlebihan dan mungkin juga mendatangkan rasa tidak puas hati dan mungkin secara aku x sedar menjatuhkan maruah org... tapi apa yg berlaku sbnrnya sesuatu yg aku benar2 x mahu...
aku x tau apa niat sbnr... tapi serius aku x suka... bukan aku berpura2 x suka atau buat2 x suka... tolong fahami ada sbbnya kenapa aku x mau semua ni berlaku.... bila aku kata ENOUGH.. maknanya aku mahu FULL STOP.... ada batas dlm sesuatu perkara.... org akan memberikan isyarat apabila dia mahu atau tidak mahu sesuatu itu diteruskan....
aku x mahu melukakan hati sesiapa.... lebih2 lagi memberikan harapan yg x sepatutnya pada org lain... kalau niat dan harapan itu cuma satu imaginasi aku alhamdulillah... tapi yg aku lihat skrg... ia lebih drp itu...
pleaseeeeee.... korg x tahu apa yg aku sedang alami... berperang dgn perasaan.... berhadapan dgn sekeliling.... just pleaseeee stop it!!!! bila aku kata stop it!! enough!!! maknanya tolonglahhhh berhenti....
aku x mahu melukakan hati seseorg yg sedang melihat dan memerhati apa yg berlaku sekarang... sama ada dlm bentuk tulisan mahupun fizikal... sbb aku kena jaga hati dan perasaan dia... sbb dia yg telah menawan hati aku... dan dialah satu2nya yg bertakhta di hati aku... mungkin korg x tahu... sbb aku mmg x mahu sesiapa tahu... coz ini berkaitan dgn penerimaan family dan sekeliling.... so.. that's why aku senyap...
kalau bagi sebelah pihak tu x bermaksud apa2... xperla aku faham... aku x kisah... tapi aku kena jaga perasaan sebelah pihak lagi.... aku sayang dia...

Monday, March 1, 2010

apabila sailormoon dan rakan2 menentang kejahatan!!!!


mlm sabtu mlm minggu... apabila semua org sdg nyenyak tido... sailormoon dan rakan2 xde keje lain main uno... hahahaha!!!!! ada la yg x tido tu kannnn....

sepanjang hari tu kitorg keluar dan mengenjoykan diri... apabila seorg sahabat dlm kesusahan... maka sahabat yg lain akan sentiasa menemani susah senangnya itu... itu adalah unsur2 nilai murni yg perlu diterapkan kepada setiap org.... sepanjang hari sabtu itu diisi dgn pelbagai aktiviti dan yg pastinya aktiviti uno adalah yg paling wajib...

dalam keadaan yg x cukup tenaga ditambah dgn kengantukan yg sgt dasyat... boleh lagi aku dan rakan2 bertarung bowling di pagi ahad semalam... anjuran candyfc... walaupun x menang sebarang tempat tapi yg penting kitorg enjoy jerit2... nfc tetap menang di hati....

x banyak sbnrnya yg aku nak coretkan kali ni... dua hari yg berlalu.. w/pun ada sedikit halangan2 yg berlaku... namun atas sbb2 semua sporting dan matang dlm berfikir secara tenang maka semuanya berjalan dgn lancar... apa yg aku rasa aku hope semua org rasa jugak...

apa2 pun... badan aku sgt sakit2... bukan sbb main bowling... tapi sbb kena dera.... mmg chel betul!!!!