Friday, March 12, 2010

It's over........


maybe aku juga ada silap dlm hal ni... x pandai menjaga hati dan perasaan org lain sampai dia terasa.... dan mungkin juga ini isyarat drp tuhan bahawa mmg bukan itu takdir kami... apa yg bermula itu pun dh salah dan apa yg beterusan juga salah... jadi ini mungkin takdir yg telah tertulis.... sblm ia berterusan menjadi lebih salah... lebih baik ianya diakhirkan...

aku x pernah pun terfikir yg aku akan lalui jalan ini.... apa yg aku rasa org x tau... mungkin yg pernah laluinya akan faham apa yg aku alami.... utk membuang perasaan sayang dlm masa yg singkat mungkin agak sukar... tapi ini bukan kali yg pertama...

jalan yg aku pilih selama ni pun adalah pilihan aku sendiri... tiada paksaan... so... kalau dh x boleh terima pilihan aku.... apa guna untuk teruskan???? drp berlanjutan menyakitkan hati dan disakiti... lebih baik letak noktah di sini.... jgn minta aku memilih... dan jgn tanya aku siapa atau apa yg lebih baik... ini baru cubaan ringan... akan ada cubaan berat di hadapan... kalau yg ini pun x boleh terima... maka baiklah ianya diakhirkan segera...

apapun.... hanya maaf yg boleh diminta.... terima kasih atas segala kegembiraan yg diberi... maaf kerana telah menyakitkan hati secara sengaja atau x sengaja... maaf kerana telah membiarkan segala 'gurauan' ini 'dilihat' dan 'dibaca'.... segala yg telah dijelaskan... itulah kebenaran... tiada langsung kata2 bohong dlm setiap penjelasan itu... namun begitu... kalau berat penerimaannya.... x perlulah dilanjutkan lagi...

dan kepada org yg menyumbang kepada keadaan ini... terima kasih juga diucapkan... w/pun pada asalnya aku x mahu langsung menyalahkan sesiapa bila situasi ni berlaku.... tapi hati aku dh benar2 terluka.... maybe dh xkan ada ruang lagi... lebih2 lagi bila aku secara sedar atau x sedar membela 'org' ni lebih drp membela diri sendiri.... so sad.... so sad bila membaca benda2 yg x perlu.... melihat benda2 yg x perlu dan mengetahui benda2 yg x perlu... sedangkan org tu patut sedar semua ni berlaku disebabkan kedegilan dia.... tapi x perla.... bak kata seseorg.... berkawan dgn kanak2 ribena... maka kita yg matang terpaksa mengalah.... menangislah... buatlah apa pun.... yg telah berlaku xkan berputar kembali.... terima kasih kerana telah mengulang sejarah..... mungkin sejarah tu bukan aku... tapi org lain... terima kasih banyak2....

dan ucapan maaf juga kepada org yang mahu x mahu terlibat dlm perkara ni... ikhlas dari hati saya x menyalahkan awak.... kita sama2 mangsa keadaan.... dan saya tahu awak pun malu.... ada stgh org yg x faham keadaan org lain dan merasakan itu satu jenaka dan lawak bagi dia.... dia merasakan segala dlm hidup ni sesuatu yg x serius.... dan dia merasakan perkara2 seperti itu sesuatu yg kecil dan bukan sesuatu yg berat dan boleh mengguris perasaan org lain.... well... seperti kata2 yg dia war2kan baru2 ni.... skrg aku dah BEBAS... puas hati??????

terima kasih to 'somebody' yg banyak bagi aku nasihat dan kata2 semangat.... ko tahu aku pun tahu... sbb ko lebih dulu yg merasa... betul kata ko.... aku xkan lari drp 'badi' ni.... ucapan utk diri aku.... WELCOME TO HELL.... ini jalan yg aku pilih... maknanya aku kena lalui jugak jalan ni....

so.... it's over now!!

1 comment:

  1. smg terus tabah..setiap yg berlaku ada hikmah yer...:)

    ReplyDelete