Friday, February 26, 2010

separuh malam ku pergi....


tgh syok2 aku melayan laptop.... main fb... tgk drama... tetiber satu call masuk.... ajak aku keluar... hurmmm.. x sangka ada kejutan... well... aku x agak pun sbb aku ni percaya jer kot kata2 org... ngehehehehe....

then bermula la journey to the kl yg sgt mencabar... mencabar ker?? x lah sgt kot....

mula2 mcm biasa gi melantak... sbb ada org tu bising2 "laparrrr...laparrrr...laparrr....." tapi akhirnya yg makan lebih sikit bukan org yg lapar tu... tapi aku sendiri... hahahahaha!!!! ntah apa malang dan serabutnya aku hari ni... purse bawa tapi duit x bawa... dan kad bank yg sgt sengal tu pulak x leh guna... mmg serabut!!!

pastu konon2 nak balik umah jap ambik duit sblm pergi ke tempat yg lebih mencabar... sampai umah... pintu berkunci dan aku sedari yg aku sbnrnya x bawa kunci... hampehhh!!! sbb selalunya aku bawa darling aku so kunci rumah mmg melekat kat situ... tapi kali ni sbb aku x bawa darling aku... tu yg x bawa kunci sekali.....

dan yg lebih menyakitkan hati... bila battery phone mati sbb kesengalan x charge masa duduk sepanjang hari kat umah.... aduhhhhhh... dhla nombor adik aku x hafal... makanya nak tipon adik aku pun x kesampaian.... makanya... aku merayaplah tanpa sesen pun dan terpaksa buat loan peribadi... tp jgn risau ni bukan along dan dijamin xder bunga.... hahahahaha....

main bowling dua game... mcm biasa... longkang yg ku puja.... dh mcm2 teknik... mcm2 pose aku cuba utk dptkan strike... nampak gayanya aku mmg x reti main kot.... dh habis menyapu longkang tu... aku dan insan2 kesepian ni... terusla mencari tempat lain utk dituju bagi menghiburkan hati yg lara ni... lara kerrr????

hasrat hati nak tgk wayang.... tapi sume full yg tinggal seat dpn... oleh kerana sume x nak melangut dan tgk lubang hidung pelakon... maka kami batalkan hasrat tersebut... dan terus menuju ke tempat lain.... tetiber aku nampak satu tempat yg sesuai utk lepak2... tempat ni agak high class jugakla... xdela high class sgt tapi kebanyakan org yg lepak2 situ class2 la....uissshhhh!!!! bangga nih... hahahaha... x perlu kot....

maka bermulalah sesuatu yg paling mengenjoykan hidup aku selama bertahun2 aku hidup... apa lagi.... UNO la... kali ni secara life okay.... apa yg best nyer... kitorg main di tempat yg agak class sambil diperhatikan oleh org2 di sekeliling... tapi kitorg fikir..."ada aku kesah...??" maka bermainlah kami permainan itu sambil bergelak ketawa kerana berjaya kena mengenakan masing2.... biasalah... sume x nak bagi can org len menang kan...

walau apa pun... permulaan hari ini mungkin agak bosan tapi sbnrnya di hujung hari ini.... aku puas sbb dpt gelak sepuas2nya... thanks to org yg bertanggungjawab membawa aku....

Thursday, February 25, 2010

runsing...


pernah x korg tetiber runsing akan sesuatu perkara... ??? korg sendiri x tau kenapa korg runsing sdgkan benda tu mudah dan xde kaitan pun dlm hidup korg....????

kenapa ekk sejak akhir2 ni aku terlalu runsing tentang sesuatu perkara?? nak kata aku x penah runsing sblm ni... bnyk kali je kot aku runsing....tapi runsing yg ni... betul2 merunsingkan... haaaa.. hambekkk... brp bnyk runsing daaaa.....

mungkin ada antara korg yg faham... ingat tak pepatah ciptaan aku yg mengatakan "mcm perempuan lepas bersalin... x dapat dh bentuk badan yg di ingini kembali..."? agaknya bergitulah kiranya kehidupan ni...

aku bukan nak kembali seperti dulu... berair mata darah sekalipun aku xkan dapat kembali ke masa silam... wahh!! masa silam nih.... tapi... apa yg aku harapkan adalah sesuatu yg normal bukan sesuatu yg baru dan merunsingkan.... ada sekali sekala keadaan normal tu kembali... tapi 'normal' itu sudah tidak ada lagi pada zahirnya... dlm hati aku sgt mengharapkan sbnrnya... "kalaulah benda tu x pernah berlaku...."

tapi itulah yg dikatakan takdir yg tercipta untukmu.... bila tuhan berikan sesuatu... ada hikmah di sebaliknya... ada sebab musababnya... mungkin aku x nampak lagi apa kebaikan tersebut... tetapi aku percaya... tuhan ada perancangannya.... dan mungkin suatu hari nanti aku akan bersyukur kerana "benda" tu berlaku....

apapun... aku tetap akan jadi aku yg sebenarnya... bergerak maju kehadapan seiring dgn wawasan 2020 dan smgt 1 malaysia... hahahahaha!!!! akulah newmoon!!!!

aku yg pertama...

hurmmm... mcm best jer tgk org ber'blogging2' ni.... apa yg best agaknyer yer..?? sini ke tempat utk meluah perasaan...??

well agaknya kat sini lah kot kalau nak tulis panjang2 lebar... kat FB tu kalau nak tulis kat status pendek kot....

utk pertama kalinya ni... aku nak tulis apa ekk???

dlm bbrp bulan terakhir ni... banyak benda yg dh berubah dlm hidup aku... sekeliling aku... sesuatu yg baru aku pelajari... alami... kenali... sesuatu yg mengubah pendirian aku... corak hidup aku... aku mula kenali aku yg baru... yg agaknya aku dh lama sembunyikan drp pandangan mata org ramai sbb x dpt nak dedahkan... apa yg aku cakap daaa....

apa pun... terima kasih aku ucapkan pada org2 sekeliling aku yg telah menjadikan aku yang sebenarnya... x kiralah korg dah jadikan aku sbg seorang yg positif atau negatif... tapi bila kita berkawan ramai... kita mempelajari bnyk perkara... terima kasih juga kepada orang yg sedang menggelapkan hari2 aku seperti yg dijanjikan sebelum ini... yer... agak gerhana jugaklah kehidupan aku... tapi xperla... yg penting... dia jugak yg dh bnyk mengajar aku sesuatu yg baru dan menjadikan aku seorg yg berfikir lebih dalam dan sensitif terhadap persekitaran... mungkin juga dia telah memberikan aku satu pengalaman yg mula mendewasakan diri aku sedikit demi sedikit... walau apa pun.. terima kasih je lah.... terbaeeeekkkk lah!!! ngeeeee...

papepun yg aku tulis kat sini... aku harap saper yg terbaca dan tetiber rasa dia faham... jgn jadikan ianya satu benda atau isu... kerana ini sekadar tulisan tempat luahan... x semestinya apa yg korg rasa korg faham tu adalah mengenai korg... kita perlu ingat... kita semua ada kehidupan yg tersendiri dan kita semua menghadapi pelbagai perkara setiap hari... mungkin secara kebetulan ianya berlaku dalam situasi yg sama... jadi sblm faham lebih lanjut... jgnla buat spekulasi sendiri yg melampau...

dan... aku x harap kot ada org baca tulisan2 aku ni... ada ke yg nak baca??? hehehehe... kalau xde pun bagus kot... xdela org tau apa yg aku tulis... kui3.. saja nak luah perasaan... sendiri baca je lah....

selamat malam.....