Thursday, September 30, 2010

i lovvvveeeeee my job..... :)

pernah tak aku ckp yg aku sukakan kejer aku skrg....??? ada penah dgr x? kalau x penah dgr... skrg baca.... :D

betapa bersyukurnya dgn keje yg aku ada skrg... inilah bidang yg aku impikan sejak aku kecik lagi.... dari kecik2 aku selalu ikut mak aku gi out station.... tgk dia buat keje... serupa dgn keje yg aku buat skrg... sejak dari itu aku suke dgn keje mak aku.... dan aku kata pada diri aku... aku suka keje ni.... kat mak aku pun aku ckp... " mak.... cita2 bahyah nak jadi mcm mak...." mak aku kata... "ishhh toksahla.... keje mak x best...." hahahahah..... mana boleh x best... best la mak.... keje ni mmg best....

sbbnya aku suka dikelilingi dgn tape2 yg menimbun ni.... wpun xde keje sgt nampak cam ada keje.... ;p

mmgla sometimes aku rasa pressure yg teramat sgt bila ada bbrp keje serentak aku kena selesaikan dlm masa yg sama.... tapi itulah namanya cabaran... kadang2 aku x suka sbb keadaan itu akan membuatkan aku moody.... dan lebih yg aku x suka... rasa moody itu akan jelas terpancar di wajah aku.... sampai org di sekeliling terima tempias dan ter'effect' dgn ke'moody'an aku tu.... ahahahah... sorrriiii rakan2.....

baiklah... aku akan cuba menjadi yg terbaik.... setelah pengajaran lepas2 yg aku dpt.... aku rasa aku nak kembali cemerlang seperti dulu... no more bahyah yg blur... atau bahyah yg membosankan di tempat keje.... this is the starting... n this is the real me... this is my work... my job... my dream.... so... i really looovvvvvveeeeee my job.....!!!! ;o

Friday, September 24, 2010

drastik... emosi.... konklusi?

orang kata.... kadangkala blog adalah tempat luahan perasaan.... tempat melontarkan kata2 marah... tempat melepaskan tekanan.... tempat menyuarakan pandangan.... tempat menyerang individu secara halus... tempat mengumpat... tempat mengata... dan segala2 tempat la.... biar apa pun tempatnya... satu tujuan org menulis blog... adalah utk membiarkan org membaca... mengetahui... dan memahami isi hati si penulis.... faham atau x faham? terasa atau x terasa? apapun persepsi si pembaca selepas membaca.... satu konklusi yg kita tahu.. dia dh mengetahui maksud dan isi hati pembaca... tu pun kalau dia bijak merungkai ayat... kalau bodoh, bengap, bangang, lembab... lainla pulak pemahaman dia....

aku jarang berkata2 di sini... sbb aku rasa org yg menulis di sini hanyalah org2 yg suka melepaskan kemarahan mereka di sebalik sesuatu perkara... tidak mahu berdepan.. tapi hanya dgn kata2... kadangkala... melepaskan rasa di sini mungkin cara terbaik utk merasa lega atau merasa tenang... percayalah org akan membaca.... AWAK!!!!! AWAK TGH BACA APA YG SAYA TULIS NI KAN??? SEE... I TOLD TOU....

berubah membawa kebaikan... tapi kadang2 berubah boleh melukakan hati dan perasaan org sekeliling kalau x kena dgn cara dan gayanya... semua org mengharapkan perubahan ke arah kebaikan... perubahan secara semulajadi.. perubahan secara teratur dan perubahan yang berperingkat... bukan perubahan mendadak... perubahan drastik atau perubahan terjun ke gaung??? whatever...

semua nak nampak baik... semua nak nampak indah di mata.. semua akan memalaikatkan diri sendiri tatkala berada di depan org yg kita puja... (puja ker?? hakk puiiii!!!) x perlu bohong diri sendiri... semua sama... termasuklah aku sendiri sbb kita semua manusia biasa... x perlu manusia lidah bercabang... di satu saat berkata lain... di saat yg lain berkata lain... apa yg cuba dibuktikan??? "trust???" bukan mudah nak dpt tau... once org bagi... pandai2la hargai... sayangnya... peluang yg diberi di sia2kan mcm tu jer... haihhhh... di mulut berkata... 'kawan...' 'kawan...' 'kawan...' GTH la... kawan ke macam tu? kawan ker yg jadi lain di waktu lain? kawan ker yg membunuh kawan sendiri? kawan ke yg x jujur dgn kata2 sendiri? once again... whatverla....

dan yg lebih x sangka... org2 yg x masuk pun dlm wayang gambar ni.... sbb awak selau bersamanya??? sbb awak selalu disuapkan dgn cerita2 drp dia?? sampai awak dh x tau yg mana satu betul yg mana satu salah??? awak lebih kenal dia drp saya kot... dan awak lebih tau apa yg saya x tau... it's not about memilih... atau memihak... tapi cukuplah bersikap neutral... natural... bersikap seperti biasa... bukan buat judgement sendiri dan melayan org dgn cara begini... x sangka la pulak awak org mcm ni.... oh yer... whatever....

pernah berfikir x? pernah gunakan otak utk berfikir x? ke otak tu ketak jer kat kepala tu sbg perhiasan..??? terasa ke? kalau terasa pandai2 la hidup... sbb hanya org yg terasa dgn statement kabur org lain adalah org yg buat benda2 yg disebutkan... kalau x buat xdela terasakan.... respect decision org... respect keputusan org... don't ever mempertikaikan... eh helo... no need to discuss with u about my decision la... when u never discuss with me about what're u doing... don't try to be too funny... and don't even think that u are the highest person in-charge in eveything so that everyone need to find u n discuss with u while u never treat other people with the same respect u asked... u know what's the meaning of equal??? so deal with it... my dear....!!! huhhhh... whatever....

owwwhhh... dan x perlulah jadi mighty sgt sampai nak minta org lain selesaikan mslh sendiri... who are you??? perdana menteri??? perdana menteri pun selesaikan masalah sendiri kot... dengan masalah2 org pun dia selesaikan... so...??? mighty sgt ke awak sampai x leh selesaikan hal sendiri... lepas tangan??? dh kantoi.. dh buat... dh kena marah... dh kena sound... dh kena baeeekkk punya lecture??? baru nak ada kesedaran sivik... baru pandai nak cari kambing hitam tolong selesaikan masalah.... GTD laaaaa.... hipokrit giler... MELUAT kot dgn perangai 'angel' awak tu... remember.. u're still human... bukan nabi pun... sekali awak menyampah kat org... seratus ribu kemenyampahan org lain kat awak... tahan pun ada had nya... kalau tahap tahan dan kesabaran dh sampai puncak... apa lagi konsep 'tahan' dan 'terima' yg awak harapkan?? kawan kawan jugak... kawan pandai ada rasa respek kot...??? whateverla...

inilah hakikatnya bila masing2 merasakan diri tu terlalu penting buat seseorang... sampai lupa apa yg ada di depan mata... sampai lupa kata2 yg diluahkan sendiri... sampai lupa pendirian sendiri... sampai lupa kisah silam sendiri... sampai lupa segala2nya... manusia mudah lupa... owhhh bukan... tun mahathir kata.. melayu mudah lupa... betul la tu... manusia... mcm burung jugak... dia mana ada kepentingan utknya... di situlah dia akan hinggap... x perlulah dia berada di dahan yg pernah dulu memberikan bakti menumpangkan dia seketika... laugh out loud... whatever...

dh x kisah kot apa yg nak 'org2' ni nak fikirkan... GTH, GTD pada masing2... teruskan dgn apa saja yg mereka fikirkan... teruskan dgn kata2... tindakan... dan semoga berbahagia dgn apa yg ada sekarang... nak hentam??? hentamlah... ada aku kesah apa ko nak fikir??? aku bukan mcm org 'tu' kot yg perlu nampak mcm malaikat.... just after this... buatlah hal masing2... kau x perlu campur hal aku... dan aku x perlu campur hal kau... fair n square... owhhh yer!!! dan x perlu kot nak bgtau sume org ke mana aku nak pergi dan buat setiap kali... sbb selain mak ayah... org yg xde kaitan dgn kehidupan aku, x perlu tahu kot... it's not ur business.... just mind ur own business please... whatever....

inilah baru sesuai dgn peribahasa.... ku sangkakan panas hingga ke petang... rupanya hujan di tengahari.... sama jer semuanya... x de beza... dari dulu sampai sekarang... x pernah nak reflek diri sendiri... so, kalau xde org yg nak muhasabah diri... marilah kita yg berada di sini ni... memuhasabahkan diri sendiri... merenung kesilapan sendiri... moga2 tuhan berikan petunjuk... amin....