Thursday, March 11, 2010

KESEMPITAN RASA


adakalanya kita x pernah menilai sejauh mana hati dan perasaan berfungsi.... kadang2 satu gurauan boleh membawa kita terjerumus lebih kepada gurauan.... yang bersifat negatif dan mendatang kan satu bencana....
aku tahu aku pun x sempurna... aku jugak pernah bergurau berlebihan dan mungkin juga mendatangkan rasa tidak puas hati dan mungkin secara aku x sedar menjatuhkan maruah org... tapi apa yg berlaku sbnrnya sesuatu yg aku benar2 x mahu...
aku x tau apa niat sbnr... tapi serius aku x suka... bukan aku berpura2 x suka atau buat2 x suka... tolong fahami ada sbbnya kenapa aku x mau semua ni berlaku.... bila aku kata ENOUGH.. maknanya aku mahu FULL STOP.... ada batas dlm sesuatu perkara.... org akan memberikan isyarat apabila dia mahu atau tidak mahu sesuatu itu diteruskan....
aku x mahu melukakan hati sesiapa.... lebih2 lagi memberikan harapan yg x sepatutnya pada org lain... kalau niat dan harapan itu cuma satu imaginasi aku alhamdulillah... tapi yg aku lihat skrg... ia lebih drp itu...
pleaseeeeee.... korg x tahu apa yg aku sedang alami... berperang dgn perasaan.... berhadapan dgn sekeliling.... just pleaseeee stop it!!!! bila aku kata stop it!! enough!!! maknanya tolonglahhhh berhenti....
aku x mahu melukakan hati seseorg yg sedang melihat dan memerhati apa yg berlaku sekarang... sama ada dlm bentuk tulisan mahupun fizikal... sbb aku kena jaga hati dan perasaan dia... sbb dia yg telah menawan hati aku... dan dialah satu2nya yg bertakhta di hati aku... mungkin korg x tahu... sbb aku mmg x mahu sesiapa tahu... coz ini berkaitan dgn penerimaan family dan sekeliling.... so.. that's why aku senyap...
kalau bagi sebelah pihak tu x bermaksud apa2... xperla aku faham... aku x kisah... tapi aku kena jaga perasaan sebelah pihak lagi.... aku sayang dia...

No comments:

Post a Comment