Tuesday, March 30, 2010

keje giler utk aku...



tanggal 28 Mac 2010... sekali lagi satu pembaharuan dlm hidup aku apabila aku tergoda dgn kata2 dan cabaran drp mereka2 yg mmg suka membuatkan hidup aku tak aman.... (ahahahahaha!!!! mmg pun...)
perancangan utk ke bukit broga disertai dgn satu perjanjian yg akhirnya x dpt ditunaikan bukan kerana aku x berjaya melaksanakannya tapi kerana aku x sempat nak melaksanakannya... chewahhh!!!! apa2 pun... aku sendiri x percaya dgn apa yg aku dh lakukan dan buat...
daripada awal lagi aku dh kata pada diri aku yg aku boleh buat... sbb aku rasa aku dh penah naik kot... tp mungkin sbb aku mmg pun dh lama x daki mendaki dan agak berat nak naik sbb tulah aku tetiber give up suku jalan.... melihatkan semangat kawan2 yg lain dan melihatkan kegigihan insan2 lain yg dtg... aku tertanya2... apa yg best sgt sampai dorg sanggup panjat bukit tu??? x penat ker??? xde org yg rasa give up mcm aku...???
ketika itulah aku rasa sesuatu berbisik dlm diri aku... "kalau org lain boleh buat kenapa aku x boleh buat...??" walaupun rakan2 lain dh jauh ke depan dan dh sampai pun ke puncak bukit katanyer.... di tambah pulak dgn panggilan2 telefon yg menyengalkan dan membuatkan aku rasa bosan duk sorg2 kat bwh tu.... akhirnya aku gagahkan kaki melangkah dan penuh yakin lagi apabila hari sudah semakin cerah dan jalan lebih jelas kelihatan....
melangkah menaiki bukit setapak demi setapak seorg diri... tatkala sume org laju melangkah dan dh ramai yg dh naik... so mmg masa tu aku sorg2 jer mendaki bukit tu.... dlm hati... tawakal... kalau jatuh tergolek... sedar... bangun sendiri... kalau x sedar... harap2 saper yg jumpa aku terlentang tu... angkutlah aku ke hospital terdekat yer.... tapi akhirnya alhamdulillah... walaupun bnyk perhentian yg aku singgahi... aku kuatkan semangat dan aku ckp dgn sendiri yg aku boleh buat...
satu pencapaian dlm hidup aku yg aku sendiri x penah terfikir aku boleh capai... aku bukan main2 atau nak berbangga... tapi aku tahu kondisi badan aku sendiri dan aku tau aku seorg yg mudah putus asa... tapi aku sendiri masih tertanya2 drp mana aku dpt kekuatan utk teruskan... cuma aku sedikit terkilan sbb aku x sempat naik puncak kedua.... hanya mampu menakluk puncak pertama.... apa2pun thanks tu rakan2 yg sbnrnya sedikit sbnyk memberikan aku suntikan smgt w/pun ada la 2 3 org tu suka2 perli2 aku kan... saja nk downkan aku kan... eleh.... ada chel kesah... chel berjaya sampai okay wpun matahari dh tegak sekalipun... huhh!!!!! :p
alhamdulillah... sekali lagi memori indah tercipta dlm hidup aku....

No comments:

Post a Comment