Thursday, December 12, 2013

Getaran Cinta Di Jiwa Part 5

Kenduri...

Tersengih-sengih. Lepas tu gelak2 manja. Eh! Kalau ikut hati aku ni, makan penampar jugak mamat ni karang.

"Alaaa.. Rileks la Amy. Aku datang sini pun bukan nak jumpa kau sangat. Tu haaa..." Pandangannya dilemparkan ke arah gadis tinggi lampai yang agak seksi dan errrrr... Rambut berkarat.

Aku buat tak nampak. Tumpuan aku hanya pada 'pesakit' yang sedang dalam rawatan. Preskripsi ubat aku tulis dengan cermat agar segalanya cukup dan tidak berlaku sebarang kesilapan. Dia terus memerhati segala kelakuan aku. Preskripsi ubat aku berikan pada Amar dan aku arahkan Zara untuk membuat pemeriksaan selanjutnya. Sedikit pun lelaki itu tidak ku layan.

"Ermmm.. Cik Mariya?" Tanyaku lembut

"Ya, saya," gadis itu melempar senyumannya. Manis, tapi terselindung sedikit dengan solekannya yang agak tebal.

"Selalu ke Jesie cirit birit?" Sambil aku memerhati arnab betina yang sedang diberikan ubat.

"Tak. Ini kali pertama dia macam ni. tengok dia lembik semacam. So, that's why I immediately bawa dia datang sini. Luckily Zul tolong I," Mariya melemparkan senyuman termahalnya pada Zul. Okay babak ni memang nak buat aku loya. Tak sangka pula Zul ni sooooo kasanova.

"Okay cik Mariya, kami dah bagi Jesie antibiotik. For a few days kita letakkan Jesie dalam perhatian kami dulu. Sebab Jesie pun nampak macam a bit weak."

Mariya hanya mengangguk. Jesie dibawa ke dalam untuk diuruskan.

"Mar, you tunggu i dalam kereta okay. I settle everything for you," lembut nada lelaki ni dan Mariya menuruti.

Pandangannya mengekori langkah Mariya dan aku hanya melihat gelagatnya. Sebaik Mariya hilang dari pandangan, kepalanya terus tegak memandang aku kembali.

"So, Encik Zulhafiq Syakirin," aku melemparkan senyuman paling sinis.

"Ye, Cik Amiyana... Errrr.. Razak? Razali? Rafaie? Razif?" 

"Amiyana Razuan..." Senyuman sinis aku masih terukir. Zul mengangguk sambil menggaru2 dahinya walaupun aku yakin tak gatal pun sebenarnya.

"Macam mana boleh ada kat sini?" Soalan yang sekian lama terbuku aku lemparkan.

"Elin yang bagitau aku kau ada klinik kat sini. Kebetulan my friend punya pet sakit. Tu la yang aku datang cari kau ni," Zul tersengih lagi.

Kesekian kalinya, Nama Elin terkeluar dalam situasi yang sangat awkward ni. Tambah membara hati aku. Belum habis hal Lisa, Elin dah mula tambah masalah baru. Haiihh memang nak kena 'basuh' minah ni.

"Oooo your friend... Bukan girlfriend?" Sinis aku masih belum berkurang.

"Eh mana ada. Betul la tu kawan. Aku single lagi la," Zul mula nampak gelisah.

"By the waythis is not my clinic. Aku part of staff je kat sini. Sometimes aku mengajar di UPM hari yang ada kelas," kali ini aku bagi senyuman ikhlas.

"Wow! Kau pensyarah la ni. Hebat kawan kita," Zul nampak excited.

"So straight to the point, apa tujuan sampingan kau ke sini?" Aku cuba serkap jarang. Dari tadi aku dapat mengagak ada sesuatu yang lain ingin disampaikan. Zul mula tersengih lagi, dari poket seluarnya dia mengeluarkan handphone.

"Bak sini nombor phone kau. Aku ni sampaikan hajat dari kawan kita. Sementelah kita terjumpa balik tempoh hari, kebetulan dia ada buat kenduri sikit. Kenduri doa selamat. Adik sepupu dia baru balik dari Jerman. Baru habis study. Dia jemput korang ni dan harap sangat korang datang kenduri dia. Almaklumlah kita semua lama tak jumpa. Boleh gather gather," panjang lebar isi kandungannya.

"Kawan kita? Kau cakap pasal siapa ni?" Walaupun aku dapat mengagak siapa, tapi sengaja aku melemparkan soalan sedemikian.

Zul tersenyum. Dari air mukanya aku tahu apa yang cuba disampaikan. Aku faham apa dalam hati kau Zul. Tak perlu la kau nak berkias-kias sangat.

"Naim. Dia harap sangat kau, Elin dan Lisa dapat datang. As a friend... A good friend" ayat terakhir Zul sengaja dia highlightkan bagi usaha mencuba melembutkan hati aku.

Yes! Masalah baru telah tiba. Dalam kotak permasalahan ini, ada 4 serangkai yang perlu aku hadapi. 

                                Lisa - Naim - Zul- Elin

Dalam hati aku berkata... Nur Erlina Hasan!!!!!!! Siappppppp kau!!!!!!!

Bersambung... (Janji)

No comments:

Post a Comment