Monday, December 9, 2013

Fasa baru semangat baru

Assalamualaikum w.b.t...

Mak aihhhhhh... Bersawang dh blog aku... Org kata kalau rumah x berpenghuni lama.. Ada je penghuni 'lain' menumpang.. Agak2 sini pun sama x? Hahahaha... Camtula tanda2 org busy.. Eh yeke?? Hehe...

Cam gitew ler.. Konon2 buat cerpen.. Sampai bab 3 tergantung terus.. Mmg xde mood nak sentuh sini... Org kata.. Idea x mari... Sedangkan fb twitter pun aku susah nak masuk... Bukan sbb busy keje.. Cuma busy hal kehidupan sendiri... Tapi xper.. Akan ku sambung cerpen ku yg x seberapa tu.. Tu cerpen zaman sekolah2 dulu.. Tulis dlm buku note jer.. Geledah2 bilik.. Terjumpa.. So mcm ala2 trend novel tgh hangat kat pasaran skrg ni.. Aku pun edit2 la ckit bagi ngam dgn trend masa kini.. Ecehh..

Check punya check.. Rupanya last sekali aku menulis bulan 5 tahun lepas.. Mak aihhh.. Kalau beranak.. Dh setahun lebih dah anak aku... Banyak kot suka duka sepanjang setahun lebih ni.. Dan yang paling terkini... Aku telah melangkah ke fasa baru yang bakal merubah masa depan aku.. Eh ye ke?? Haha.. Oooopppss!!! Nanti dulu... Fasa baru tu bukan maksudnya ke alam perkahwinan yer... Tapi fasa alam pekerjaan... Setelah hampir 8 tahun aku bersama rakan2 sekerja ku yg dulunya mula2 bersama di MDI kemudian Muzik Aktif dan bertukar nama ke TVi... Akhirnya aku ditukarkan ke tempat yang baru dan mengenali rakan2 baru di ehwal semasa...

Lain suasana di sini.. Bukan lain dari segi apa... Dari segi cara kerja dan struktur.. Yela.. Dulu masa di TVi.. Sume keje kitorg belajar.. Darila Penerbit ke buat surat menyurat sampai menghantar surat sume kitorg buat... Kekadang prosedur keje pun bertabur.. Asal siap dan siar je rancangan.. Selebihnya kitorg kurang pasti.. Hahaha.. Boleh??? Tapi kat sini.. Sistem keje agak teratur cuma ada la dlm hal2 tertentu x berapa teratur sgt.. Hahah.. Tapi itu sume akan berlaku di mana2 pun.. Sistem dicipta oleh manusia.. Kekadang manusia pun boleh confius dgn sistem yg diciptakan sendiri.... Cuma beban kerja tu nampak kurang sbb masing2 faham tugas dan tanggungjawab masing2 tanpa ada sebarang perasaan berkira...

Apa pun.. Walau mulanya hati x berapa rela dan sedih nak meninggalkan persekitaran kerja yg dah sebati dgn diri kita... Tapi bila kita fikirkan yg positif.. Kita akan redha dan yakin dgn perancangan yg dah Allah tuliskan... Semoga semua yg berlaku itu... Ada rahmat dan kebaikannya... Amin.... InsyaAllah ada lain perancangan menanti tahun depan.. Aku berharap semoga perancangan ini juga akan dilancarkan dan dipermudahkan Allah kerana aku rasa aku dh bersedia dan kuat hati aku utk melaksanakannya atas jalan Allah... Doakanlah bersama ye kawan2.. Amin...

Tahun depan akan bermulalah rancangan baharu (pergghhh guna bahasa kamus dewan k...) yg akan dilaksanakan oleh team aku iaitu FEMININ.. Sebuah rancangan bual bicara yg mengkhususkan kepada wanita2 masa kini... Banyak juga keje2 persediaan sedang berjalan sebelum siaran langsungnya tahun depan ni.. Semoga Allah permudahkan jua segala kerja2 kami ini... Amin...

Okeh.. Tu je setakat ni.. Tgkla bila tahun lagi pulak aku rajin nk menulis lagi.. Hahaha.. Assalamualaikum......

No comments:

Post a Comment