Wednesday, May 2, 2012

Getaran Cinta Di Jiwa Part 1

Tugas...

Letih pula rasa hari ni. Banyak kerja yang perlu diselesaikan. Memang tugas seperti ini berat. Tapi sememangnya, tugas inilah yang aku impikan sejak dari sekolah lagi. Doktor haiwan atau doktor veterinar. Macam best tak kerja aku? Hahahaha. Dikelilingi dengan haiwan-haiwan yang comel memang sangat menghiburkan hati. Walaupun kebanyakan yang datang ke sini dalam keadaan berpenyakit, tapi itu semua tidak menghalang untuk aku lebih menyayangi makhluk Allah yang dicipta selain manusia ini.

"Doktor, semua barang-barang di luar kami dah kemaskan. Semua patient pun kami dah masukkan dalam 'wad' masing-masing," Zara, pembantu aku tiba-tiba muncul di pintu.

"Okay, thank you Zara. If you guys nak balik dulu, just go on. Saya ada sikit lagi nak selesaikan. Oh, jangan lupa pesan kat Amar periksa stok ubat hari ni. Dia syif malam ni kan?"

"Yup! Nanti saya pesan pada dia," Zara melemparkan senyumannya. Aku hanya mengangguk.

'I.. I Love you like a love song baby... I.. I love you like a love song baby... I.. I love you like a love song baby.. And I keep hitting repeat-peat-peat-peat-peat-peat...' berserta vibration handphone aku mengalunkan lagu Selena Gomez. Tertera 'unknown caller' di skrin. Siapa pula ni?

"Hello," aku menjawab.

"Assalamualaikum wbt," suara seorang wanita mula memberikan salam.

"Waalaikumussalam wbt. Siapa ni?" Jawab aku malas-malas.

"Hoi! Baru seminggu aku out-station, kau dah lupakan aku?"

"Errrr...." siapa pula la ni. Serious aku tak tahu.

"Mi... ni Lisa lah!!" keras suaranya.

"Adoiiii... Hahahahaha. Kau ke Lisa? Kenapa suara kau lain ni?" aku ketawa kecil.

"Aku demam la Mi. Seminggu dah ni. Kau jadi tak datang jemput aku? Ingat tau, Flight aku pukul 9 malam ni. Jangan lambat tau!"

"Eh, aku tak pernah lambat. Aku cuma risau Flight kau yang lambat atau beg-beg kau yang beranak pinak tu yang lambat."

"Alah, kalau lambat pun bukan salah aku. Bukan aku yang bawa kapal terbang tu," jawab Lisa selamba. Eh, loya buruk pula dengan aku minah ni.

"Yerla, aku datang jemput kau malam ni. Tapi, apa habuan aku?"

"Haaa.. Kalau untuk best friend aku mesti ada punya. Aku tak pernah lupa, " Lisa ketawa manja.

"Oklah aku dah nak boarding ni. Karang tak pasal-pasal nama aku kena announce. Bye, Assalamualaikum," Lisa terus memutuskan talian.

"Waalaik..." tak sempat aku membalas salamnya. Memang huru hara la pompuan sorang ni. Tak habis-habis dengan out-station dia. Hampir setiap minggu dan yang menjadi mangsanya siapa lagi? Aku la, yang kena menghantar dan menjemput dia di airport. Segala fail-fail aku tutup dan letakkan di sudut meja. Aku mula mengemas barang-barang dan masukkan ke dalam beg tangan. Malam ni, aku ada part time job lain. Apa lagi? Jadi supir cik Halisa Mazliela Abidin.


bersambung.... (Pertemuan)

No comments:

Post a Comment